laupäev, aprill 24, 2010

Vuklaanipurse 1.

Lähedased teavad et tahtsin uuesti Aussi minna mõtega teravilja külvama samale farmerile kellele eelmine aasta. Kuid kõik ei alati nii ku plaanitud siin siis aasia lugudele vahlduseks miskil muul teemal lugemist paar järgmist nädalat.

Osa 1. Pärnu-Riia-Pärnu
Teatavasti kui miskit on 100% kindel, siis pole miski kindel. Et kõik ära rääkida alustan algusest. Kuna farmer kelle juures eelmine aasta nisu külvasin kutsus mind tagasi selleks aastaks ning kuna kallil kodumaal töölootused on nagu nad on, siis otsustasin jah öelda ning minna mõneks ajaks Austraaliassse tagasi. Nagu ikka sellistel puhkudel tavaks ostsin säästupiletid Ryanair - Airasia kombinatsioon teekonnaga Riia-London-KL-Perth.
Algus läks nagu plaanitud öine buss Riia lennujaama, lennujaamas Ryani check in ning lennukile minema. Kui lennuk oli ees ning kõik asusid peale minema, tuli uudis, et lend on tühistatud, kõik võtku kotid välja. Kuna mul Airasia lennuk läks alles õhtul, siis ma selle pärast ei pabistanud, küllap läheb järgmine lennuk. Ronisin tagasi välja ning järjekorda, kus Ryanairi putka juurde oli juba tekkinud suur saba uudishimulikest inimestest. Peagi hakkasid liikuma esimesed kõlakad, et Isalandil olevat vulkaan öösel pursanud, mistõttu lennukid ei saa liikuda. Pidasin seda miskiks lolliks naljaks, ning ei osanud sellest esialgu miskit arvata. Seisin sabas 2 tundi, kuid kuna saba kuskile ei liikunud ning mingit informatsiooni ei jagatud läbi lennujaama ruupori, siis ostsin Läti telekomilt 24 tundi wifit et uurida, mis siis toimub neti kaudu.
Kuna mul oli Aasia lend alles hilja õhtul, mõtlesin, et, äkki õnnestub ehk õhtuse lennuga Londonisse jõuda. Kuid lennujaama töötajad olid üsna kindlad, et ka see lendu ei toimu.
Stanstedi lennujaama kodulehel olid kõik muud lennud tühistatud välja arvatud AirAsia, mille juurde oli kirjutatud, et edasi lükatud.

Mõtlesin et kui AirAsia peaks lendama, siis mina küll Londoni õhtuks ei jõua. Läksin siis AirAsia kodulehele ning uurisin õhtuse lennu kohta. Proovisin ka helistada, kuid uuema versiooni Skype ei lase kõne edasi suunata kui tegu on valikutega a la et informatsiooni saamiseks vajutage 1, reservatsiooni muurmiseks vajutage 2 jne. Laadisin siis nii paar aastat vana Skype versiooni arvutisse, millega sain küll lõpuks õige liini otsa, kuid kuna liinid olid nii umbes, siis keegi ei vastanud ning tulemuseks oli suure hulga raha kulutamine Beethooveni sünfooniat kuulates telefoni toru otsas. Ainus viis tol korral AirAsiaga ühdust saada oli webchat, aga ka sealt miskit ei osatud öelda. Lõpuks tuli kinnitus kodulehele, et õhtul ühtki lendu ei toimu, mulle oli see teatav kergendus tol hetkel, see tähendas, et pilet hapuks ei läinud.

Osa 2 Riia- Pärnu-Riia-London

Ei jäänudki muud mul üle kui seljakott selga võtta ning nagu Kiir Venemaalt tagasi tulla. Õhtul olin kodus tagasi. Saatsin enne magama minekut veel AirAsiale kirja, et nad mu Perthi lendu ei tühistaks, vaid lükkaks edasi, kuna ma ju kuidagi Londonist edasi ei saa. Järgmisel hommikul tõusin üles ning asusin mõtlema, mida edasi teha. Hulka raha oli kulutatud lennupiletitele bussipiletitele kindlustusele ja muule sellisele ilma igasugu tulemuseta. Mida teha? Samas paari nädala pärast hiljem Aussi minna oleks juba liiga hilja - hooaeg käiks.
Kui Riia-Pärnu piletit bussijaamas ostsin, siis nägin et Ecolines sõidab ka Londonisse. Esialgu sellele palju tähelepanu ei pööranud, mõtlesin, et kodus broneerin Ryanairi lennu ümber ning paari päeva pärast õhuruumid on jälle avatud ning tavaelu läheb edasi. Ryanairi koduleht näitas aga, et esimene võimalus lennata Londoni Riiast oli nädala aja pärast reedel. Senini oli kõik kinni broneeritud. See oli hilja mis hilja, sest tahtsin Londonis olla esimesel võimalusel kui AirAsia lendab. Helistasin Ecolinesisse ning küsisin, kas järgmise päeva Londoni bussile on piisavalt kohti. 14 oli vastus. Mõtlesin, et see paar päeva, mis õhuruumi kinni hoitakse, saan ma kasutada selleks, et kulgeda Riiast Londoni poole. Ning pealegi oli vahepeal AirAasia kodulehel kirjas, et panevad 18ndal lisalennukid teele. Lisaks oli kirjas, et reisijatel palun mitte tulla lennujaama. Hinge tekkis kahtlus, mida teha kui lennuruum jääbki suletuks kuudeks nagu ajakirjandus ja muud maailma lõpu kuulutajad ennustasid. Saaks olema tore kultuurireis läbi kevadise Euroopa. Kui kõik mõtet peas läbi olid seeditud, siis jõudsin järeldusele, et tuleb riskida ning minna Londoni järgmine päev bussiga ning naiivselt loota, et vulkaan vaibub lennuruum avatakse varsti. Hakkasin siis bussipiletid broneerima läbi neti ning ülla ülla kõik piletid olid välja müüdud. Proovisin mitmeid kordi, ikka sama lugu. Uurisin siis muude firmade võimalusi, kuid ikka sama lugu- kõik välja müüdud. Helistasin igaks juhuks veel Ecolinesse et küsida, mis lugu on ning vastus oli kurb- välja müüdud. Järgmine buss pidi minema 5 päeva pärast. Proovisin veel veidi aja pärast ning läbi neti broneerida ning seekord näitas arvuti miskeid vabu kohti ning lubas maksmise juurde. Kuna eelmine kord hansanetiga maksta ei saanud, siis otsustasin proovida seekorda Aussi krediitkaartiga. Nagi ikka maksmise juures, mõtles kaua aega ning siis ütles, et makse ebaõnnestus panga või firma tõttu. Mõtlesin, et äkki oli põhjus WIFI ühenduses, mida ma kasutasin ning otsustasin korra veel proovida, kuid sama lugu- tagasilükatud. Igaks juhuks vaatasin seejärel oma pangakontot ning sealt oli ennäe kaks korda raha maha võetud ! Piletit mul ikka polnud. Helistasin siis panka, et aru pärida, kas on võimalik tehing tagasi keerata. „ Ei ole,” oli vastus. Helistasin siis uuesti Ecolines’isse et aru pärida- raha võetakse aga piletid ei anta. Nad vaatasid et jah ma olen broneerinud, aga raha neile saabunud veel ei ole ning ka piletid mul endiselt pole, kuna kohti pole. Lohutuseks pakkusid pileteid aga Antwerpenisse Belgias. Uurisin veidi netis, kuid see oleks liiga kulukaks ja määramatuks läinud, kuidas sealt edasi saada. Kuidagi rongiga Brüsselisse, sealt edasi Pariisi ning siis Londoni. Aga netist piletihinda 280 eurot vaadates kadus igasugune isu ära, liiga kallis oleks see kokku tulnud.
Pahandasin, et miks siis süsteem nii on ehitatud, et raha võetakse aga piletit ei anta. Ma ei tea aga keset sõnelust, miski hetk leiti, et homsele bussile on siiski üks vaba koht. Jah te olete maksnud aga, kuna raha pole meile veel üle tulnud, siis ei saa me teile seda piletit anda. Teatavasti võtab mõningase aja kuni aussi kontolt raha bussifirma kontole jõuab.
Pärast seda kui sain neilt kinnituse, raha mulle tagasi kantakse niipea kui see neile kunagi jõuab, nõustusin tegema otsese pangaülekande Eesti kontolt selle viimase pileti eest ning tõestuseks ülekande kohta saatma maksekoopia e-mailiga. Lõpuks asjad ometi liikusid ning pärast nii umber 10 telefonikõnet oli mul pilet Riia London järgmiseks päevaks olemas ning seda siis kolmekordse makse eest. Loodetavasti kunagi kui ajad jälle veidi normaaliseeruvad saab siis krediitkaartilt kaks kordavirutatud raha tagasi.
Järgmiseks oli vaja leida viis kuidagi järgmine päev Riiasse jõuda. Mõte oli kasutada sama ööbussi, mis 2 ööd tagasi, kuid nagu eeldada selleks ajaks kui ma sellele piletit osta tahtsin, oli see välja müüdud. Helistasin siis vennale kurtsin muret ning kuna Pärnu Riia on vaid 180 km, siis tagasi Riiga sain autoga.

Järgneb...

Kommentaare ei ole: